top of page

USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET

1. Mitä esityksiä ohjelmistossa on?
Nyt käynnissä olevat ja tulevat esitykset löydät ohjelmistostamme.


2. Miten voin ostaa lippuja Järvenpään teatterin esityksiin?
Voit ostaa lippuja verkossa Lippu.fi kautta. Verkkosivuillamme on kunkin esityksen kohdalla suora linkki Lippu.fi-palveluun, josta liput voi ostaa ja ladata mobiili- tai pdf-muodossa. Teatterin lähin Lippu.fi -myyntipiste löytyy Järvenpää-talon aulasta. Mikäli esityksissä on tilaa, lippuja voi ostaa myös esityspaikan ovilipunmyynnistä, joka avautuu tuntia ennen esitystä. Ovimyynnissä suosimme korttimaksua.

 

3. Voiko lippuja varata etukäteen?
Teatterin toimiston kautta hoidetaan ainoastaan ryhmävarauksia (ryhmäkoko 10 tai enemmän). Yksittäiset liput tulee hankkia etukäteen (kts. kohta 17).

4. Paljonko liput maksavat ja saanko alennusta?
Teatteriesitysten hinnat vaihtelevat esityksittäin ja löytyvät aina esityksen sivuilta. Myös alennusryhmät mainitaan kunkin esityksen kohdalla.


5. Missä Järvenpään teatteri sijaitsee?
Pääasiallinen esityspaikka on Järvenpää-talon Kellariteatteri, osoitteessa Hallintokatu 4, Järvenpää. Kesäteatterimme sijaitsee Vanhankylän Kartanon pihapiirissä, osoitteessa Stålhanentie 4.

6. Onko alueella pysäköintialuetta?
Pysäköintialue sijaitsee Järvenpää-talon edustalla ja tarvittaessa esim. Järvenpään kirjaston puolella Kirjastokatu 8. Järvenpää-talon parkkialueella on myös Inva-paikkoja. Kesäteatterin pysäköintialue löytyy Tuulimyllyntien varresta.

Viittaus.png
Piraatti.png

7. Onko esityksissä väliaika?
Useimmissa esityksissä on väliaika. Väliajan kesto on tyypillisesti 20 minuuttia ja sen loppumisesta ilmoitetaan kellon soitolla.

8. Kuinka kauan esitykset kestävät?
Esitysten kesto ilmoitetaan aina ohjelmistosivuilla, käsiohjelmassa sekä esityslipuissa. Kesto on ilmoitettu kokonaiskestona sisältäen mahdollisen väliajan.


9. Mihin aikaan minun tulee saapua paikalle?
Olet tervetullut paikalle ajoissa! Tule kuitenkin viimeistään 15 minuuttia ennen esityksen alkamisaikaa, jotta ehdit rauhassa jättää ulkovaatteesi vaatesäilytykseen!

10. Onko ulkovaatteet pakko jättää säilytykseen?
Paloturvallisuussyistä ulkovaatteet tulee Järvenpää-talolla jättää
eteispalveluun. Eteispalvelumaksu ei sisälly teatterilipun hintaan.
Kesäteatterilla ei ole eteispalvelua.

11. Mitä teen, jos myöhästyn?
Taataksemme rauhallisen katsoja- ja esityskokemuksen, myöhästyneet
pääsevät saliin esityksen väliajalla. Huomioithan, ettei kaikissa esityksissä ole väliaikaa.

12. Onko teatterissa pukukoodia?
Teatterissamme ei ole pukukoodia! Voit pukeutua juuri kuten haluat! Teatteri-ilta sopii niin arkeen kuin juhlaankin. Erityisesti ensi-iltoihin on joillakin tapana pukeutua juhlavammin, mutta olet tervetullut niin farkuissa kuin iltapuvussakin. Huomioithan muut teatterissakävijät ja käytät hajusteita säästeliäästi. Katsomossa saattaa olla allergisia, joiden teatterinautinnon tuoksut voivat pilata.

13. Tilataanko väliaikatarjoilut etukäteen vai paikan päällä?
Väliaikatarjoilusta vastaa Järvenpää-talon ravintolapalvelut. Kahvila avautuu tuntia ennen esityksen alkua. Mikäli esityksessä on väliaika, voi tarjoilut tilata ennakkoon sähköpostitse myynti@jarvenpaatalo.fi tai paikan päällä teatterille tullessa. Mikäli väliaikaa ei ole, on kahvila avoinna ainoastaan, mikäli Järvenpää-talossa on muita tapahtumia samaan aikaan.

14. Saako katsomossa syödä tai juoda?
Teatterisalissa syöminen tai juominen ei ole sallittua, sillä se saattaa häiritä muita katsojia sekä esiintyjiä.

15. Onko teatterissa pyörätuolipaikkoja?
Kyllä on. Jotta voisimme taata mahdollisimman esteettömän kulun,
ilmoitathan esteettömän paikan tarpeesta etukäteen teatterille!

Jäseneksi

16. Voinko pitää puhelimeni päällä ja saako esityksiä kuvata?
Esityksen aikana puhelimet tulee sulkea tai laittaa lentotilaan, jotta puhelimien valot, äänet ja signaalit eivät häiritsisi esitystä tai muita katsojia. Esityksiä ei saa kuvata, koska taltiointi on tekijänoikeussyistä usein kiellettyä. Yleensä loppukiitoksista on sallittua ottaa kuvia sekä videoita.

17. Mitä teen, jos sairastun, enkä pääse katsomaan esitystä?
Lippuostos on sitova. Lippu.fin käyttäjäsopimuksen mukaisesti lippuja ei voi vaihtaa eikä niitä lunasteta takaisin. Mikäli olet hankkinut lipun oston yhteydessä lipputurvan, voit saada rahasi takaisin, jos esimerkiksi sairastut. Lisätietoa löydät Lippupisteen sivustolta. 
Mikäli kyse on kesäteatterilipuista, voit olla yhteydessä teatteriin (info@jarvenpaanteatteri.fi), ja tiedustella lippujen vaihtomahdollisuutta toiseen esityspäivään. 

18. Esitys perutaan, miten saan tiedon? Saanko rahat takaisin?
Näytös peruuntuu vain ylivoimaisen esteen sattuessa. Lippupiste tiedottaa asiasta lipunostajia, tai teatterilta tulee asiasta ilmoitus. Lippurahojen palautus onnistuu Lippupisteen sivuston kautta. Teatteri ei korvaa muita kuluja, esim. matkakuluja tai lippujen toimituskuluja/palvelumaksuja.

19. Miten toimin, jos haluan antaa esiintyjille kukkia?
Kukka- ja muut lahjat esiintyjille voi jättää järjestäjille tai ovilipunmyyntiin, ja ne toimitetaan esiintyjille. Kirjoitathan pakettiin saajan nimen selkeästi!


20. Hukkasin tavaroitani, mistä voin kysellä niitä?
Löytötavarat toimitetaan Järvenpää-talon järjestäjille. Kesäteatterille unohtuneista tavaroista voi kysellä teatterin toimistolta
(info@jarvenpaanteatteri.fi)


21. Voinko antaa palautetta?
Kuulemme mielellämme mitä mieltä olit esityksestä tai palveluistamme. Voit jättää palautetta teatterin henkilökunnalle tai kirjoittaa sähköpostia osoitteeseen
info@jarvenpaanteatteri.fi.

22. Miten pääsen toimintaan mukaan?
Lisätietoja ja hakemuslomake löytyvät täältä.

Tilaa uutiskirje

Tervetuloa

tilaajaksi!

Järvenpää-talo
Hallintokatu 4, 04410 Järvenpää
050 595 5905 / info@jarvenpaanteatteri

 

© 2022 Järvenpään teatteri

bottom of page